Author Topic: Any Dutch Mustachians here.  (Read 560088 times)

UncleX

• Stubble
  • **
Re: Any Dutch Mustachians here.
« Reply #1450 on: December 24, 2021, 06:31:49 AM »
Blog van Meesman over wereldwijd versus ontwikkelde landen beleggen:

https://www.meesman.nl/nieuws-en-artikelen/aandelen-wereldwijd-totaal-passief-tot-in-de-puntjes/

klomp

• 5 O'Clock Shadow
  • *
« Reply #1451 on: January 03, 2022, 12:29:22 AM »
Dag allemaal,

Een erg gelukkig 2022 gewenst!

Het jaar is om, tijd om de balans op te maken. Met mijn beleggingen heb ik een rendement behaald van 27,44%. Deze beleggingen zijn ook gelijk mijn spaargeld, ik heb 65,85% van mijn inkomen gespaard. Dit is exclusief pensioenopbouw of hypotheek aflossing. Ik ben tevreden! Het was natuurlijk wel een ‘makkelijk’ beleggingsjaar zo opklimmend na de ‘coronadepressie’. Ik denk en hoop dat ik de savingrate komend jaar door zal zetten. We hebben nog voldoende buffer om onvoorziene dingen te bekostigen.

FinanceFreaky

• 5 O'Clock Shadow
  • *
  • Time in the market beats timing the market 🚀
« Reply #1452 on: January 07, 2022, 06:55:58 AM »
Dag allemaal,

Een erg gelukkig 2022 gewenst!

Het jaar is om, tijd om de balans op te maken. Met mijn beleggingen heb ik een rendement behaald van 27,44%. Deze beleggingen zijn ook gelijk mijn spaargeld, ik heb 65,85% van mijn inkomen gespaard. Dit is exclusief pensioenopbouw of hypotheek aflossing. Ik ben tevreden! Het was natuurlijk wel een ‘makkelijk’ beleggingsjaar zo opklimmend na de ‘coronadepressie’. Ik denk en hoop dat ik de savingrate komend jaar door zal zetten. We hebben nog voldoende buffer om onvoorziene dingen te bekostigen.

Gelukkig nieuwjaar! Mooie resultaten heb je behaald :)

DagobertDuck

• Bristles
« Reply #1453 on: January 13, 2022, 08:01:33 AM »
Ik heb afgelopen tijd wat verduurzaming met budget gedaan aan mijn huis.
[....]
Jullie nog ideeën voor simpele isolerende oplossingen?

Ik ben me erin aan het verdiepen, en voor het rendement van de ketel is het vooral belangrijk dat de retourtemperatuur zo laag mogelijk is. Ik heb een infraroodthermometer besteld via Ali en ga binnenkort eens flink stoeien met de radiatoren.

klomp

• 5 O'Clock Shadow
  • *
« Reply #1454 on: January 14, 2022, 12:21:45 AM »
Daar heb ik me de afgelopen tijd ook in verdiept, heb de cv-ketel naar mijn weten nu mooi efficiënt ingesteld. De aanvoertemperatuur van het cv water is nu 50 en retourtemperatuur rond de 35. Het is zaak om de retour 20/25 procent lager te hebben dan aanvoer om de Hr-ketel op z’n efficiëntst te laten werken.

Ik heb sinds kort 4 radiatorventilatoren gekregen, die zorgen ervoor dat de radiatoren meer warmte afgeven (het beter de ruimte in blazen). Daardoor kan je je CV temerpatuur flink verlagen, en scheelt het dus m3 gas. Erg tevreden over!

Er loopt in onze gemeente een actie dat je voor 75 euro vergoed krijgt bij het kopen van duurzame hulpmiddelen voor in huis, daarnaast kun je een radiatorventilator krijgen als je online advies volgt. Dus ik heb een vriend van me gevraagd of ik de ventilatoren mochten hebben, aangezien hij geen interesse had. Mooie actie van de gemeente, ik heb nu voor 260 euro aan radiatorventilatoren hangen, allemaal gehad van de gemeente!

Heb ook een gratis warmtescan wat 2Cent adviseerde aangevraagd, ze maken na de lockdown een afspraak met me.