Author Topic: Any Dutch Mustachians here.  (Read 267308 times)

Imma

• Handlebar Stache
Re: Any Dutch Mustachians here.
« Reply #1150 on: January 04, 2019, 07:40:15 AM »
IB heb ik ook nog niet gedaan hoor. Maar de papieren liggen wel klaar om het zo in te voeren. Ik hoef niet te wachten op de boekhouder, want ik ben "de boekhouder" . Ik wil altijd eerst mijn eigen zaken geregeld hebben voordat ik aan de aangiften van anderen begin. En als starter is mijn boekhouding ook nog vrij eenvoudig.

Ik ben afgelopen zomer begonnen, dus ik ben nog niet zo lang bezig. Tot nu toe gaat het goed, een paar klanten nu en de eerste klant is alweer teruggekomen. Ik wil de komende maanden mijn klantenkring wel gaan uitbreiden. Ik ben nog aan het bedenken wat voor mij de beste manier is om aan meer klanten te komen.

Dutch Mustachian

• 5 O'Clock Shadow
  • *
« Reply #1151 on: January 04, 2019, 02:53:29 PM »
@kelpie  Ik geloof ook wel in index beleggen voor lange termijn. Steeds meer trouwens. Ik had alleen altijd moeite met de gedachte of ik erop kon vertrouwen dat de 4% swr wel echt safe is voor langere termijn. Na zelf diverse zaken bekeken te hebben ben ik er nu echt van overtuigd dat dit echt wel zou moeten kunnen. VWRL staat nu bijvoorbeeld met 3 jaar geleden nog op +17,05%. Nog een extra spaarbuffer er tegenaan om te voorkomen dat je moet verkopen als de beurs het tijdelijk (wat) slecht(er) doet, zoals nu en volgens mij zou je dan behoorlijk safe moeten zitten.

Ik heb me voorgenomen om meer in index beleggen te stoppen met de mindset The market always goes up https://jlcollinsnh.com/2012/04/19/stocks-part-ii-the-market-always-goes-up/

Volgens mij moet je hier ook wel 100% in geloven als je FO wil worden met aandelen. Ik ben m'n stash nog aan het opbouwen dus een daling van aandelen is welkom, dit is namelijk goedkoper aankopen, wat later zal leiden tot meer vermogen.

Linda_Norway

• Magnum Stache
« Reply #1152 on: January 05, 2019, 08:24:41 AM »